Thursday, July 13, 2006

When in Rome...


Trebuie sa va spun de la inceput ca eu, in mod normal nu ma uit la fotbal. Dar cum normalitatea nu a fost niciodata un punct de reper in viata mea, imaginati-ma in seara finalei cu un pahar de whisky, unul de bere si altul de nestea, pe care le alternam ca la alba-neagra in functie de intensitatea cu care resimteam pasele. Am tinut cu Franta, fiind singura si femeie si francofila intr-un grup de barbati italofili. Go figure! Am tinut cu Franta pentru ca juca Zizou in echipa Frantei, da !?!
Si acum inchipuiti-va cum am perceput eu capul in pieptul lui Materazzi, ca despre asta este vorba. Evident ca i-am cautat scuze lui Zizou, erijandu-ma imediat in avocatul apararii.
Exhibit A: Vine Materazzi si te trage de tricou ca de cutia Pandorei. Tu ii spui ironic dar elegant :" Daca-mi vrei tricoul , poti sa-mi spui si ti-l dau dupa meci" .
Exhibit B: Materazzi n-are cele trebuincioase pentru a-i raspunde in acelasi mod si face ce stie el mai bine. Isi exprima frustrarea prin injurii josnice si rasiale. Repetate. Desi el este cel care a bruscat primul, tot el este cel ce injura birjareste.
Exhibit C: Zidane pleaca de langa el, il ignora, dar vasnicul urmas al Romei cu ieftine pretentii machiavellice sageteaza in continuare pana cand inevitabilul se produce. Bang-bang, he hits the ground.
Daca va spun eu acum ca presiunea era foarte mare, o puteti privi ca pe un cliseu. Cu nervii intinsi la paroxism si secatuit de toate resursele fizice si psihice, faci gesturi reprobabile. Iar cand esti atins la punctele sensibile si vulnerabile, reactionezi. Si nu este o scuza, este un fapt. Si ce inseamna un cap in piept?! La modul cel mai serios..ce inseamna un cap in piept pe langa onoarea familiei tale, terfelita de un lamer macaronar? ZZ nu este nici un negru pe plantatie, nici vreun gladiator care sa se produca pentru amuzamentul spectatorilor sau pentru bunul lor plac. Sint unele lucruri mai importante decat fotbalul. Daca ridica frumos un deget in sus sau il tragea pedagogic de urechi, era mai bine? Erau chit? Sau gestul este cel care conteaza? Pe bune!? Dar gestul lui Materazzi, nu conteaza!? Sau sa provoci meschin este sportiv si fair-play? Pe asta de ce nu-l amendeaza, sanctioneaza, penalizeaza nimeni?! Nu, pentru ca se sanctioneaza pe principiul ce este evident este si important, dar nu se sanctioneaza chestii mai subtile si mai grave. Dar ca sa intelegi lucrul asta, tehnologia plasmei si a reluarilor nu prea te ajuta.
ZZ: "Imi cer scuze fata de copiii care au privit meciul. Ceea ce am facut nu poate fi iertat. Bineinteles ca n-a fost un comportament fair-play. Am vrut sa-mi cer scuze pentru ca gestul meu a fost vazut de doua-trei miliarde de oameni, printre care si de milioane de copii. Nu regret insa ceea ce am facut, fiindca ar insemna ca el a avut dreptate sa spuna ce a spus. Nu pot... Nu avea dreptul sa spuna ceea ce a spus"
Iar faptul ca isi cere scuze numai fata de copiii care au vazut meciul, mi se pare mai mult decat admirabil. Pentru ca ceilalti nu au nevoie de scuze, ceilalti au discernamant.

2 thought/s:

Cris said...

viva Zizou!!! :D

Carmen said...

..and he's so likeable.;)