Tuesday, December 5, 2006

Cinci carti si o insula

Am fost taguita de textier, care si-a luat-o de la Vakulovski. Asadar, trebuie sa va povestesc eu despre cinci carti pe care le-as lua cu mine, exilata fiind pe o insula. Pustie, evident.
Cinci carti, cinci carti...aaa, asta inseamna foarte putin. Cinci carti imi iau de obicei cand plec 2 saptamani in concediu, ce daca n-am mai fost in concediu 2 saptamani de ani de zile. Cinci carti pentru eternitate, mi se pare o alegere destul de greu de facut, dat fiind ca exilul poate fi vesnic, poti ajunge sa le recitesti de cateva sute de ori each.
Aleg:

  • Pendulul lui Foucault de Umberto Eco, pentru ca tot timpul mi s-a parut a fi o carte in carte. Are de toate cartea asta, tie ca cititor iti trebuie numai instrumentrul necesar decriptarii itzelor imbinate maiestuos.
  • Jurnalul fericirii de Steinhardt, cartea ideala de luat pe o insula pustie. Este cartea pe care am recitit-o de cele mai multe ori si de fiecare data i-am gasit noi intelesuri. Este un soi de carte, colac de salvare de care nu ai cum sa te saturi, indiferent de cate ori ai citi-o.
  • Maestrul si Margareta de Bulgakov. Pentru ca la prima citire, si singura de altfel, mi s-a parut o carte ciudata si usor eclectica. Pentru ca nu sint sigura ca am "prins-o" cu totul si pentru ca este o carte pe care vreau sa o simt bine.
  • Martin Eden de Jack London, pentru ca este printre primele carti "pilde" citite, devenind din aceasta cauza un fel de pilon pentru drumul sinuos pe care urma sa-l fac printre lecturile de mai tarziu.
  • Elevul Dima dintr-a saptea de Mihail Drumes, pentru ca este cartea adolescentei mele si imi aduce aminte de perioada in care eram convinsa ca m-am nascut ca sa take over the world. Are cartea asta ceva special, un univers aparte care ti se deschide, inchizandu-ti, in acelasi timp, toate usile catre lumea reala.

    Cam astea ar fi cartile mele.

    Jocul merge mai departe la:

    Blogariu-Boariu

    Bucurenci

    Paul, e-viata

0 thought/s: