Monday, March 16, 2009

Cah

Simt pentru Clint Eastwood acelasi lucru pe care il simt pentru rosii. Repulsie.
Nu cred ca mai exista vreun actor care sa-mi provoace sentimentele astea.
Adica, da, mai sint actori care nu-mi plac. Nu-mi plac si atat. Dar asta nu ma impiedica sa urmareasc un film in care joaca ei, chiar daca nu-mi face o deosebita placere.

Dar cu individul asta este cu totul altceva. Imi repugna. Nu gasesc nimic artistic si creator in el. Nu-mi transmite nici cea mai mica umbra de emotie. Nu inteleg ce cauta in lumea filmului. Mi se pare abrupt ca un bolovan, sterp si arid, fara pic de sensibilitate, finete si emotie. Nu vibreaza nimic in el. Poate doar proteza. Unde mai pui ca este si batran si arata ca un mort dezgropat.

Si nu ma pune sa ma uit la un film in care joaca Clint Eastwood, sa fiu nevoita sa-i vad fata fara expresie si glasul brut, jocul fad si auster, pentru ca-mi vine sa vars. Si nu glumesc.

Ok. Sint oameni, destui, care nu reusesc sa transmita nimic. Nici prin ochi, gura, mimica, prin expresia fetei in general, nici prin gesturi, nici prin cuvinte, nici prin tacere, nici prin corp, prin nimic. Sint oameni ca o coala de hartie alba. Si pe orice parte i-ai intoarce, din orice unghi i-ai privi, nu gasesti nimic. Tabula rasa all over. Frate, da' macar tristii astia nu se apuca sa faca filme.

Singurul loc in care il vad perfect integrat este o ferma de cai/porci, pe care sa-i pastoreasca si carora sa le raneasca balegarul. Nu la Hollywood, nu pe covorul rosu, nu in lumea filmului. Care este o arta. Si taranii cowboy nu au ce cauta in zona asta.

16 thought/s:

Anonymous said...

Ohooo... N-ai idee cat de multa dreptate N-AI! Filmul NU mai e demult o arta! ;) Filmul e o afacere.
Iar in cadrul asta, Clint Eastwood (oricat de multa repulsie ti-o crea) isi are locul perfect infipt! :)) Pentru ca vinde! Nu-ti place tie... nu place la inca 20 de persoane... dar la fiecare 20 de persoane de genul tau, exista cel putin inca 20 care-l cumpara!
Well! Ce frumos ar fi daca fiecare din noi ar putea sa "anuleze" ce nu-i place. Cu tine, ar disparea Clint Eastwood, cu mine, ar disparea Ben Stiller... s.a.m.d pana la disparitia intregii omeniri... doar din cauza repulsiei fata de cel din stanga/dreapta... :D True?

Carmen said...

Pai nici nu vreau sa am dreptate.

Si atata timp, cat eu ma uit la filme, cum ma duc si la teatru, cum citesc si o carte, pentru mine filmul, in contextul asta, reprezinta arta, nu afacere.

Daca CE, vinde sau nu, nu e treaba mea. Nu ma intereseaza, pentru ca nu urmaresc fenomenul.

Si este frumos, pentru eu chiar pot sa "anulez" ce nu-mi place. Tu de ce nu poti?

Este o chestiune " de gustibus". De digerat, sau nu, de consumat sau nu. Nu-ti baga nimeni pe gat cu forta Ben Stiller, cum nici mie nu-mi baga nimeni Eastwood.

Iar de la ideea mea de a-l gasi total nepotrivit in filme, pana la concluzia ta cu "disparitia integii omeniri, hohohooo...e o cale atat de lunga, ca mii de ani i-au trebuit luminii s-o ajunga.

Sau oi fi tu mai tolerant. :-)

Anonymous said...

ce ţi s-o fi pus pata aşa pe bietul om?? :))
mie nu-mi place deloc, dar deloc, de woody allen.

Carmen said...

asa sint eu, mai patimasa. :))

Carmen said...

aa, nici mie nu-mi place woody allen. dar de vicky, cristina, barcelona, mi-a placut. ;)

Anonymous said...

eram eo, cayetana, nu'ş de ce m-a dat anonimă.
eu de alea de care zici tu acolo nici nu ştiu, că mi-am dat seama din prima că nu pot să-l sufăr şi ocolesc pe rază de orice film cu el.

Carmen said...

uita-te. e misto. si e un film, nu e trei. :-) a luat penelope un oscar pentru rol secundar anul asta.

Anonymous said...

hm, să risc, să nu risc ...
mbine, dacă zici de penelope, mă duc să caut.

Unknown said...

Hmmm ... mie mi se pare ok Clint Eastwood. Nu imi place in mod special, dar am vazut destule filme unde mi-a placut. Pai pe oamenii care nu transmit (aparent) nimic, nu trebuie sa ii joace si pe ei cineva in filme? Pentru ca evident astfel de oameni exista in realitate. Mi-a placut de exemplu Million Dollar Baby, care e si regizat de Clinton (si a luat si Oscar-ul). Daca rolul e potrivit (adica a unui tip sec, rece, care aparent nu transmite nici o emotie) atunci Clint Eastwood e foarte potrivit (de asta a si fost potrivit in roluri de dur in westernuri). Nu poti sa-l pui pe Pacino sa joace un astfel de rol, ca nu va iesi nimic. Pacino joaca bine tipii care isi exteriorizeaza tot, "urla" sentimentele in ei, etc :) Deci fiecare actor cu anumite tipuri de personaje. Nu prea exista actori care sa poata juca orice fel de rol excelent, nimeni nu e atat de bun. Din punctul asta de vedere m-a surprins placut Amza Pellea, care a jucat genial si in Nea Marin dar si in Osanda, Atunci i-am condamnat pe toti la moarte sau Mihai Viteazul, roluri care sunt foarte diferite intre ele, dar evident ca anumite roluri ar fi nepotrivite si pt el.

Apropo, in topul filmelor din toate timpurile facut de spectatori si pasionati de film (IMDB), primul film cu Clint Eastwood e pe locul 4 :) si mai sunt cel putin inca 3 filme cu el in top, din care in doua e si regizor.

Eu am o "problema" cu Keanu Reeves, care mi se pare ca joaca "fals" in multe filme. Dar ce e culmea e ca mi-au placut destule filme cu el (Point Break, Sweet November, Speed, chiar si Matrix-urile), insa nu pot sa nu-mi amintesc cateva faze din filmele respective in care mi s-a parut ca a jucat prost (de genul "I am an F.B.I. Agent!" din Point Break). Si Tom Cruise e oarecum in aceiasi situatie din punctul meu de vedere, dar si pe el il salveaza filme de genul The Last Samurai sau Rain Man. Daca filmul e bun, impresia generala ramane una buna, chiar daca respectivul actor nu a avut o prestatie chiar de top.

Anonymous said...

încă nu ştiu cum să răspund acestei mari nedreptăţi.
probabil cu puşca.

Carmen said...

D-fens, bina ca macar sintem de acord ca este un tip sec si rece. Ca e rece, n-ar fi o problema, ca e sec ma irita.

Maretul film de oscar, cu boxerita lui peste, l-am vazut si eu. Si m-am enervat. Si mi s-a parut un film prost despre filosofia boxului. Care este.

Ma repet, simt pentru el acelasi lucru pe care il simt pentru rosii. Si rosii n-am mancat in viata mea. Nu ma intreba de ce. Le resping a priori. Corpul meu le gaseste repulsive. Asa si cu Clint Eastwood.

Keanu Reeves, da. Nici eu nu-l gasesc mare actor. Intr-o vreme chiar ma gandeam ca are numai roluri de papa-lapte. Cu exceptia Matrix-ului care mie mi-a placut mult de tot. Dar asta macar arata bine. Adica fie si numai pentru asta, na, isi merita si el aparitia in doua, trei filme. :-)
Si tot pe aici il vad si pe Jude Law. Care e super frumusel, dar ca actor, nu poate prea multe.

Pana la urma, chiar este o chestie de ochi launtric. Si e clar ca nu rezonam toti in acelasi fel sau/si la aceleasi lucruri.

Muntele, now what? Vrei in pusti sa ne duelam?

Unknown said...

Pai trebuie sa accepti ca exista pe lumea asta si oameni seci si ca trebuie sa existe actori care sa joace rolul unor astfel de oameni. Si uite asa are loc pe "piata" si Clint Eastwood :) Evident ca nu trebuie sa-ti si placa. Million Dollar Baby poate nu merita Oscarul, dar dintre filmele nominalizate in acel an am mai vazut Ray si Aviatorul si nici unul din cele doua nu mi s-a parut mai bun - dimpotriva.

Mie imi plac rosiile, dar alea romanesti, eventual de gradina :) As putea sa le mananc pe post de mere, dar cu un pic de sare. Yammy :)

Keanu roluri de papa lapte? Nu mi s-a parut. Speed - eroul care ii salveaza pe toti, Point Break - politistul FBI care neutralizeaza banda de hoti, Avocatul Diavolului - avocatul care castiga fiecare proces ... ce sa mai zic de Matrix unde ii bate pe toti agentii Smith :) Poate in Sweet November sau A Walk in the Clouds care sunt un fel de "chick-flicks", deci e normal sa nu fie cu eroi ...

Jude Law e actor?! :) Dintre "frumusei" il prefer de departe pe Brad Pitt: Fight Club, Se7en, Snatch si sa zicem si in Benjamin Button (cu indulgenta). Dar si destule filme in care e cam "sec" - vorba ta - gen Meet Joe Black (desi acolo si rolul e asa). Actrite preferate nu am (in viata cel putin - din cele care nu mai sunt imi place Audrey Hepburn), insa in categoria "frumusele" cu ceva talent ar intra Charlize Theron, iar in categoria "simpatice" cu ceva talent ar intra Meg Ryan (chiar daca joaca aproape doar in "chick-flicks"). Poate nu am o actrita preferata pentru ca in lista mea de filme preferate, 90% din filme nu au actrite in roluri principale, unele nu au nici macar actrite in rol secundar :) La un momentdat chiar ma intrebam de ce oare in majoritatea filmelor care imi plac nu prea sunt actrite sau daca sunt au roluri neimportante ... oi fi misogin?! :) Ca gay nu cred sa fiu :) Pare a fi insa o preferinta generala a publicului: in primele 10 filme din topul IMDB nu e nici unul in care o femeie sa aiba rol principal. Abia pe locul 11 vine Casablanca :)

Unknown said...

Apropo de Brad Pitt, vad ca ai trecut Babel la filme preferate. Am inceput sa ma uit la el acum vreun an-doi, dar nu am trecut de prima treime (din motive obiective - cred ca era prea tarziu si eram prea obosit). Era interesant, dar nu am reusit sa-mi fac timp pana acum sa continui vizionarea :) Daca zici ca iti place, o sa fac un "efort" sa-l vad saptamana asta (imi tot programez sa-l vad de ceva vreme, dar acum am o "recomandare" in plus). Mai ai ceva filme pe care vreau sa le vad in lista de preferate (nu am vazut inca Trainspotting si nici Eternal Sunshine of the Spotless Mind - dintre cele pe care intentionez sa le vad). Pay it Forward si Casablanca sunt si ele printre favorite ... Mullholand Dr. si A Clockwork Orange nu-mi spun mare lucru, Stanley Kubrick inca e la nivelul de "review" pt mine ... Eyes Wide Shut si 2001 Space Odissey sunt cel putin ciudate (dar oarecum interesante).

Carmen said...

Mie mi-a placut Babel. As fi vrut sa ia Oscarul anul ala, dar l-a luat filmul cu Marky Mark si cu politistii corupti ( nu mai tin minte cum se chema, ceva cu cartita parca).

Mie imi plac Gwyneth Paltrow, Eva Mendez, Sienna Miller, Monica Bellucci.. ca femei. Iar actrite preferate, si eu am mai putine decat actori. De ceva vreme, imi place Kate Winslet. Cel putin anul trecut si-a confirmat din plin valoare. (Revolutionary Road, The Reader.)

Trainspotting mi-a placut mult la vremea lui. Eram studenta si l-am vazut la cinema in saptamana aia de 6 ori.

Esti cinefil tu, asa putin, nu? :)

Unknown said...

Mda, Cartita mi s-a parut unul dintre filmele cele mai slabe care au luat Oscarul (sau poate trebuie sa-l revad). Cred ca a fost Oscar in compensatie ... a fost primul a lui Scorsese, desi a avut filme mai bune inainte care nici macar nu au fost nominalizate (gen Goodfellas). Am inteles ca si Raging Bull e unul dintre filmele lui de top. Asa ca dupa atatea filme care poate ar fi meritat inainte mai multa atentie, s-au hotarat sa dea acum un Oscar in compensatie ... asta e parerea mea :) Sau poate trebuie sa revad filmul ca sa-mi placa (am descoperit cateva filme care mi-au placut mult mai mult la a doua-treia, etc vizionare).

Da ... sunt cinefil, asa putin :) Doar ca nu prea imi fac timp suficient pentru a vedea suficiente filme, la fel cum nu imi fac suficient timp ca sa citesc suficiente carti. La un momentdat am zis ca imi fac orar special pt filme/carti. Dar nu mi-a iesit. O sa mai incerc :) Trebuie sa fac rost de Trainspotting ca de multa vreme tot vreau sa-l vad ... ca se vorbeste prea mult despre el

Cougar said...

ca actor, nici pe mine nu mă animă foarte tare. îl avem, şi noi, pe mărgelatu. ce dracu'.

da' ca regizor, zău, nu ştiu. mi-a plăcut million dollar baby (ce ştii tu de filosofia boxului, băi? ia mai du-te şi la tae bo:))), şi mi-a plăcut multicel gran torino.
şi-ncă n-am văzut ălea doă, letters from iwo jima şi reversu'.