Monday, November 30, 2009

Strigatul mut

Si mutii se cearta, nu? Am vazut sambata un cuplu, el si ea, ambii cu dizabilitati de vorbire. Comunicau. Isi spuneau lucruri si erau foarte preocupati de discutie si radeau si gesticulau.

Primul lucru la care am putut sa ma gandesc cand i-am vazut a fost: oare cum se cearta mutii?

Gesticuleaza mai rapid si mai apasat ca sa-si exprime furia? Se cearta cu ochii? Se pocnesc pur si simplu? Isi scriu? Bat din picior?

Imi imaginez ca o cearta intre doi muti nu are din start capacitatea si energia unei certi verbalizate. Cearta verbalizata este de fapt pleonasm.

Si daca mutii comunica mai eficient decat o facem noi?


Brahms - Hungarian Dance No 5
Asculta mai multe audio Muzica

6 thought/s:

brightie said...

sigur comunica mai bine ca noi - ii obliga circumstantele.
probabil se cearta cu spatele.

Carmen said...

welcome, brightie!

iti dai seama ce paradox ar fi, daca ei chiar ar comunica mai bine decat noi?!

brightie said...

carmen,

multam.

imi dau seama, insa nu tocmai, intrucat peste 70 % din mesajele care nu le transmitem unii celorlalti sunt non-verbale,
so... :)

Carmen said...

unele studiile zic ca 7% sint verbale, 38% sint vocale (tonalitati, inflexiuni), si 55% mesaje non-verbale.

eu sint sclava cuvantului, din pacate.

vreauultimulloc said...

Faptul ca vorbim nu inseamna ca si comunicam. Probabil ca si mutii gesticuleaza uneori doar ca sa nu "taca".In schimb cred ca atunci cand comunici mai greu o faci mai intens, asa ca poate ca mutii au comunicari mai de calitate.

Cand vrei sa te certi in schimb sigur reusesti sa o faci si pe hartie, si dintr-o privire...

Carmen said...

de comunicat, cred ca comunicam toti. numai ca unii mai bine, unii mai defectuos, unii mai slab, altii mai eficient, altii offtopic.

cred ca ajungi sa comunici eficient, doar atunci cand simti ca primesti/ ai putea primi, un feedback oarecare din partea cealalta, cand rezonezi cu interlocutorul.