Thursday, February 18, 2010

Leapsa de februarie

Brightie vrea sa stie care sunt meseriile pentru care aproape că n-as pune pleoapă pe pleoapă nopţile, de nerăbdare s-ajung iar la slujbă.


* Ieri am fost la teatru. De fiecare data cand merg la teatru, imi aduc aminte ca eu, odata, am vrut sa ma fac actrita. Mi-a intrat in cap ca sint mega talentata de pe vremea cand ma racolau la scenetele/piesele de teatru pentru Cantarea Romaniei. Doamne ce imi mai placea! Odata pentru ca chiuleam de la ore la greu intrucat piesa de teatru trebuia pregatita si nu in ultimul rand pentru ca atunci cand eram pe scena, chit ca eram cu un ulcior in cap sau cu cifre de 3, 4 pe mine (jucam Mediocritatea), ma simteam Alpha si Omega, prima zeitate coborata pe pamant, intruchiparea perfecta a talentului, a farmecului, a creativitatii si de ce nu?, a geniului. Adica ce credeti, ca nu e nevoie de geniu ca sa te plimbi gratios cu un ulcior in cap? Hm.
Imi rasuna in urechi si acum, parca ar fi ieri, ropotele de aplauze frenetice, expresia naucitoare a parintilor care isi vedeau odrasala adulata, flacara incandescenta din ochii dirigintei..si eu. Mi-am promis mie atunci ca am sa ma fac actrita. Au mai trecut anii si am uitat. Dar la liceu, in plina clasa 12-a, dorinta copilariei mele a renascut si atunci cu glas cutezator si cu gandul izbanzii in suflet, i-am anuntat pe ai mei: "dau la ATF". Am vazut atunci in ochii lor, privirea pe care o cunosteam prea bine: "s-o crezi tu".

Mica, fraiera si credula cum eram, m-au convins repede ca nu as avea nici o sansa pentru ca sint prea putine locuri care oricum se ocupa pe baza de nepotism, etc.

Dar de atunci, de fiecare data cand vad o piesa, ma "vad" pe scena. Si devin un pic trista si frustrata pentru ca sint doar pe partea cealalta a scenei.


* -First principles, Clarice. Simplicity. Read Marcus Aurelius. Of each particular thing ask: what is it in itself? What is its nature? What does he do, this man you seek?
- He kills women...
- No. That is incidental. What is the first and principal thing he does? What needs does he serve by killing?
- Anger, um, social acceptance, and, huh, sexual frustrations, sir...
- No! He covets. That is his nature. And how do we begin to covet, Clarice? Do we seek out things to covet? Make an effort to answer now.
- No. We just...
- No. We begin by coveting what we see every day. Don't you feel eyes moving over your body, Clarice? And don't your eyes seek out the things you want
?

Da. Mi-ar fi placut sa fiu Clarice. FBI, crimes investigator, conflicte interioare, scheme logice, senzatii, revolta, toleranta, acceptare, santaj, veioze, creioane, pumni stransi, sprancene ridicate, dunhill.

* Mi-ar fi placut mult, dar mult, sa fiu psiholog intr-un penitenciar de maxima siguranta unde toti ar fi condamnati pentru crime complicate si inteligent comise. Rocket science.

*Mi-ar fi placut sa fiu Life coach, lucru care ma mira si pe mine. Ar fi printre putinele dati cand m-as exprima printr-un soi de altruism si as fi multumita sa fac asta. Not me.

Misto leapsa asta. O dau mai departe, nu o tin. Lui Sorbona, Strelnikov, si Piticu gras.


Asculta mai multe audio Muzica

12 thought/s:

revelionlasorbona said...

Zambesc. Carmen, psihologul criminalilor. Scopul ar fi banuiesc anti plictis sau crezi in reeducare?

Da, misto subiect dar greu. Flaneur. N as face nimic desi..las ca ti zic.

Carmen said...

scopul este satisfacerea provocarii, fara nici o legatura cu reeducarea. criminalii pe care ii vad eu in scenariul asta nu au nevoie sa fie reeducati.

de abia astept.

Omuldelamunte said...

1. Actriţă? Chiar ţi-ar plăcea să te măriţi de mai multe ori? Să-l săruţi pe George Clooney, tocmai când e gay?

2.FBI crime investigator nu fumează Dunhill. Am văzut eu bine...

3. Psiholog la facultatea "Jilava Mater" de-ai fi fost, n-ai fi pus geană peste geană, de frică, nu din arzătoarea dorinţă de a fi iar înconjurată de "studenţi" care au lucrat la vivisecţii.

3. Life Coach ? Cui să dai lecţii de viaţă la doujşi...? Doar să iei pilde de la cursanţii de treijşi...

Carmen said...

actrita. ce legatura are actoria cu maritatul de mai multe ori? nu-mi place clooney. e gay? atunci e exceptia din "all the handsome men are gay".

de ce nu fumeaza dunhill? nu e trecut in fisa postului?

psiholog la jilava nu m-as fi vazut. jeez!

life coach, cui vrea sa primeasca.

Omuldelamunte said...

O actriţă,aproape după fiecare film, pleacă cu altul.

De la Colombo încoace, nu s-a mai filmat vreun detectiv-adjectiv, cu ţigara în gură, chiar şi neaprinsă.

Alcatraz?

Hai să văd o pildă pe care aş vrea s-o primesc!

Carmen said...

uite, n-as vrea sa fiu rude, dar esti plictisitor.

Omuldelamunte said...

Ba eşti!
Rămâi în lumea ta! Palpitezi în van...

Carmen said...

palpit. nu stiu daca in van, dar palpit.

brightie said...

mah, voi conspirati sa ma terorizati! boghi la teatru, tu la teatru, boemii la teatru, numai eu nu. someria ma lasa sa ma duc doar la teatru .. radiofonic! :)))
da' las' ca pun io mana pe primul salar de la jobul ce va sa vina si v-arat eu voua mers la teatru. hm.
(apropos, ce-ai vazut si cum o fo'?)

other than that... ce-am mai visat si eu la atf, desi n-am apucat sa prestez decat in fata bunica-mi, ca s-o conving sa-mi dea bani de inghe :)).

life coach... suprinzatoare optiune indeed.

Carmen said...

am vazut tectonica sentimentelor la tnb.

scrisa de eric emmanuel schmitt. despre orgoliul care distruge dragostea, usor telenovelistica, dar misto. chiar foarte misto.

biletul la teatru costa cat un film la mall si salile sint pline mai mereu.

suprinzatoare optiune, ha?

brightie said...

stiu cat ii un bilet la teatru, dar momentan ii prea mult pentru bugetul meu.

Carmen said...

la dracu'